Druk cyfrowy

Druk cyfrowy – każda firma musi się w jakiś sposób reklamować. W przeciwnym razie nie będziesz w stanie dotrzeć do dużej grupy potencjalnych klientów. W tym celu stworzono różnego rodzaju mechanizmy do celów reklamowych. Duża część metod marketingowych jest obecnie dostępna w powszechnie znanym Internecie, w tym na stronach internetowych i portalach społecznościowych, ale tradycyjne metody reklamowe nie są całkowicie wyeliminowane. Warto przyjrzeć się, w co zainwestować.

Pomysł na prezent

Druk cyfrowy
Druk cyfrowy

Teraz każda firma może pozyskiwać to, co możemy ogólnie nazwać firmowymi materiałami promocyjnymi. Materiały te niekoniecznie muszą docierać do szerokiego grona odbiorców, ale dzięki nim możemy utrzymywać dobre relacje z osobami lub firmami, które są już naszymi klientami. Takie materiały to właściwie wszelkiego rodzaju artykuły codziennego użytku, po prostu oznaczone nazwą naszej firmy. Do tego typu przedmiotów zaliczamy np. różnego rodzaju kubki do kawy, długopisy, smycze i w zasadzie wszystkie przedmioty, które mogą, ale nie muszą być związane z działalnością naszej firmy.

Kubki do kawy to świetny przykład materiałów promocyjnych, które możemy podarować praktycznie każdemu. To samo dotyczy zeszytów, kalendarzy, długopisów itp., ale jest też kilka fajnych pomysłów na mały, ale przydatny drobiazg, który sprawdzi się jako reklama. Na przykład, jeśli mamy firmę, która produkuje różnego rodzaju akcesoria budowlane, to danie wykonawcom drobnej miary z logo naszej firmy to świetny sposób na marketing, który może dobrze odnosić się do logo naszej firmy, czasami tak, że nie tylko Posiadanie dostępu do naszego Klienci, którzy są już obecni, a także osoby, które nie są jeszcze naszymi klientami, a znają logo naszej firmy, mogą chcieć poszukać informacji o naszej firmie.

Ulotki, plakaty, broszury itp.

Niewątpliwie swoją rolę odgrywają również różnego rodzaju nadruki reklamowe. W zależności od tego, jak chcemy się reklamować, tj. reklama masowa lub targetowanie określonej grupy osób, możemy np. zamówić dużą ilość ulotek, lub zamówić niewielką ilość plakatów dla małej grupy osób, odbiorców, ale na pewno są droższe materiały. Wiąże się to również z naszą potrzebą doboru odpowiednich technik druku przy produkcji materiałów promocyjnych, które warto tutaj wziąć pod uwagę, ponieważ odnoszą się do jakości i ceny nadruku.

Polecamy drukarnie:

Druk cyfrowy

druk
druk

Obecnie na rynku poligraficznym dominują dwie technologie, druk cyfrowy i druk offsetowy, z których każda ma oczywiście swoje wady i zalety. Przyjrzyjmy się najpierw drukowi cyfrowemu. Druk cyfrowy to metoda zwana drukiem bezpośrednim, która w mniejszym lub większym stopniu oznacza druk cyfrowy bez użycia formy drukowanej. Do druku cyfrowego materiał dostarczamy w postaci pliku cyfrowego w odpowiednim formacie, na podstawie którego możemy następnie przystąpić do druku bezpośredniego w drukarni.

Druk cyfrowy gwarantuje większą elastyczność w codziennej pracy. Jeśli mamy tego typu zapotrzebowanie, możemy spersonalizować każdy egzemplarz i na bieżąco wprowadzać niezbędne poprawki przy niewielkich lub zerowych kosztach związanych z tymi poprawkami. Dlatego druk cyfrowy jest często wykorzystywany w zamówieniach, w których musimy być bardzo elastyczni. Druk cyfrowy na drukarkach laserowych i atramentowych. Warto również wspomnieć, że nośnikiem druku nie musi być papier. Na przykład mogą to być różne rodzaje folii lub siatki.

Podsumowując – do najważniejszych zalet druku cyfrowego należą:

      • Krótki czas druku,
      • Druk cyfrowy umożliwia pracę na różnych podłożach i gramaturach,
      • Druk cyfrowy jest odporny na czynniki zewnętrzne,
      • Druk cyfrowy zapewnia brak ograniczeń formatu,
      • Druk cyfrowy pozwala na personalizację każdego egzemplarza.

Druk offsetowy

Druk offsetowy jest nieco przeciwieństwem druku cyfrowego. Po pierwsze, druk offsetowy oferuje bardzo wysokiej jakości elementy do druku, ale jego cena jest dość wysoka, a czas przygotowania takich wydruków długi, co uniemożliwia personalizację wydruków w małych partiach. Nie obejmuje druku niskonakładowego, ponieważ druk offsetowy jest metodą dość kosztowną. Zakłada się, że z ekonomicznego punktu widzenia nie opłaca się drukować tą metodą mniej niż 1000 sztuk. Ta metoda jest polecana, gdy najważniejszym czynnikiem w naszej reklamie jest jakość druku, a nie ilość egzemplarzy. Druk cyfrowy i offsetowy z pewnością uzupełniają się w naszej strategii reklamowej, dlatego warto poznać zalety druku cyfrowego i offsetowego.